1.1. Інформаційна довідка про школу.

Характеристика навчального закладу

Станом на 05 вересня 2020 року в Прохорській загальноосвітній школі І-ПІ ступенів навчається 69 учнів, з них: у 1-4 класах – 30, у 5-9 класах – 34у 10-11 класах – 5 учнів. Класів --10. Середня наповнюваність класів - 8 учнів

Організація навчально-виховного процесу відбувається: в 10-11 класах - за філологічним профілем.

Мова навчання - українська.

Мережа учнів по класах

КЛАС Кількість учнів
1 8
2 8
3 7
4 7
5 6
6 5
7 6
8 5
9 12
10 0
11 5
Всього: класів -10 Всього учнів-69

Окремі категорії:

Діти, що постраждали від аварії на ЧАЕС 0
Діти-сироти 0
Діти, позбавлені батьківського піклування (без опікунів) 0
Діти - інваліди 0
3 девіантною поведінкою 5
3 малозабезпечених сімей 8
3 багатодітних сімей ЗО
Діти, батьки яких визнані часниками бойових дій 3
Діти-переселенці із зони АТО 1

Випускники 2019-2020 навч. року -6: 9 клас - 0 учнів. 11 клас – 6 учнів.

Правопорушення за рік: - 0

На обліку в міліції - 0

На внутрішньошкільному обліку - 1

Гарячим харчуванням схоплено 71 учень школи.

Кадрове забезпечення

В школі працюють 15 педагогів

Адміністративний корпус:

- директор шкоди

- заступник директора з навчально-виховної роботи,

- заступник директора з виховної роботи

Якісний склад педагогів:

- спеціаліст вищої категорії — 2

- спеціаліст І категорії - 5

- спеціаліст II категорії - 1

- спеціаліст - 7

Вища освіта - 14 осіб

За віком : до ЗО років - 3 осіб, 30-40 років - 5 особи; 40-55 років – 6 осіб;

55-60 років - 1 особи.

У складі школи функціонують:

♦ Рада школи

♦ Педагогічна рада

♦ Методична рада

♦ Методичні об'єднання

- вчителів початкових класів;

- вчителів суспільно-гуманітарного циклу;

- вчителів природничо-математичного циклу;

- класних керівників

♦ Учнівське самоврядування - Козацька Рада

♦ Рада профілактики правопорушень

Для забезпечення навчальної діяльності в школі обладнано:

- 16 навчальних кабінеті

- 12 класних кімнат

- 1 комп'ютерний клас

- спортивний зал

- спортивний майданчик

- тренажерний зал

- методичний кабінет

- «Українська світлиця»

- бібліотека:

книжковий фонд - 14245

фонд підручників - 2292 *

На базі школи працюють гуртки:

Назва гуртка ПНЗ
1 Хореографічний гурток Будинок культури с. Прохори
2 Спортивна секція Прохорська ЗОШ

Загальна характеристика території:

загальна територія закладу -1,2 га

загальна площа приміщень - 2610 кв.м

навчальні приміщення - 720 кв.м

Характеристика соціуму оточення:

Школа тісно співпрацює з:

• Сільською бібліотекою

• Сільським будинком культури

• ТОВ «Прохорське»

• Прохорівським старостинським округом

• Комарівською територіальною громадаю

Рівень навчальних досягнень учнів

(за результатами 2019-2020 навчального року)

Всього учнів у школі Оцінюється Навчальні досягнення учнів
ПР СР ДР ВР
63 63 0 0% 0 0% 9 учнів 19% 2 учень 3%

Режим роботи школи

Школапрацює в І зміну.

Початок занять о 9.00, закінчення 7 уроку – 15.35.

Тривалість уроків: 1 клас – 30 хвилин

2 клас – 35 хвилин

3-4 класи – 40 хвилин

5-11 класи – 45 хвилин

Для проведення обіду в школі після другого та третього уроку – велика перерва 20 хвилин.

У понеділок ( за потреби) проводиться робоча лінійка для інформування, щоп’ятниці -бесіди з безпеки життєдіяльності.

Робота гуртків – з понеділка по п’ятницю – з 14.00.-17.00.

Введено в дію Порядок організації освітнього процесу в умовах пандемії.

1.2. Педагогічний аналіз за 2019-2020 навчальний рік. Пріоритетні цілі і завдання на 2020-2021 навчальний рік

СТАН І РОЗВИТОК ШКІЛЬНОЇ МЕРЕЖІ

Шкільна мережа 2016-2017 н.р. 2017-2018 н.р. 2018-2019 н.р. 2019-2020 н.р.
Кількість класів на початок / кінець н.р. 7/7 7/7 8/8 9/9
Кількість учнів на початок / кінець н.р. 67/62 63/57 63/63 73/72
Середня наповнюваність 9 9 8 8
Охоплення профільним навчанням - - 5 6

ЗВЕДЕНА ТАБЛИЦЯ РУХУ УЧНІВ

Прохорської загальноосвітньої школи І-ПІ ступенів

у 2019-2020 н.р.

Класний керівник клас поточне 05.09. 2019 прибуття вибуття рух
Сич Т.А. 1 9 9 - 1 -1
Герасименко Л.О. 2 9 9 - 1 -1
Грабар О.Є. 3 8 8 - - -
Галепа О.Г. 4 6 6 - - -
Максименко О.П. 5 6 6 - 1 -1
Красьоха Л.В. 6 7 7 - - -
Набільський О.В, 7 6 6 - - -
Родзявка О.М, 8 12 12 - - -
Ступак Н.В. 10 4 4 +1 - +1
Ступак Н.В. 11 6 6 - - -
РАЗОМ 7 63 63 +1 -3 4

Аналіз руху учнів упродовж навчального року свідчить про незначне зменшення контингенту учнів. Рух учнів становить 4 учнів, тому що 2 учні вибуло ( Рудь Ангеліна, Юсов Тимур та Юсов Артем), 1 учень прибув ( Павлюк Володимир).

Наповнюваність класів становила в середньому 8 учнів. Найнижчий контингент був у 10 класі.

Значна частина дітей школи - це діти з малозабезпечених, багатодітних та неповних сімей.

Колектив школи постійно здійснює заходи щодо збереження контингенту учнів, а саме:

- облік відвідування занять

- індивідуальна робота з учнями та батьками;

- діяльність шкільної Ради профілактики тощо.

В результаті цілеспрямованої роботи класних керівників та адміністрації закладу вдалося знизити кількість уроків, пропущених без поважних причин, частина пропусків підтверджені довідками або заявами батьків. 65 відсотків пропусків пояснюються хворобою дітей.

ПОРІВНЯЛЬНА ТАБЛИЦЯ ВІДВІДУВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ЗАНЯТЬ УЧНЯМИ

1 клас (8 учнів) – 228 уроків, в т. ч. 105 уроків по хворобі;

2 клас (8 учнів) - 420 уроків, в т. ч. 265 уроків по хворобі;

3клас (8 учнів) – 285 урок, в т. ч. 180 уроків по хворобі;

4 клас (6 учнів) – 291 урок, в т. ч. 184 уроків по хворобі;

5 клас (5 учнів) – 230 уроків, в т. ч. 54 уроків по хворобі;

6 клас (7 учнів) –812 уроків, в т. ч. 40 уроків по хворобі;

7 клас (6 учнів) –503 уроків, в т. ч. 318 уроків по хворобі;

8 клас (6 учнів) - 1398 уроків , в т. ч. 663 уроків по хворобі;

10 клас (5 учні) - 699 уроків , в т. ч. 425 уроків по хворобі;

11 клас (6 учні) – 601урок, в т.ч. 332 уроків по хворобі;

Завдання на 2020-2021 навчальний рік

о Забезпечити постійний контроль за охопленням навчанням учнів та їх відвідуванням навчальних занять.

о Активно застосовувати різноманітні форми підвищення мотивації учнів до навчання.

РІВЕНЬ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ

Як свідчить нижче зазначена таблиця, прослідковується позитивна динаміка загальноосвітнього рівня навчальних досягнень учнів школи:

Рік Загальна кількість учнів Атесто­вано Початковий рівень Середній рівень Достатній рівень Високий рівень
2015-2016 66 66 0 0% 3 5% 10 15% 5 8%
2016-2017 63 63 0 0% 4 7% 10 18% 2 4%
2017-2018 57 57 0 0% 1 2% 7 16% 3 7%
2018-2019 63 63 0 0% 0 0% 9 19% 1 2%
2019- 2020 71 71 0 0% 0 0% 9 19% 2 3%

У 2019-2020 н.р. 6 учнів закінчило III ступінь загальноосвітньої школи. ЗНО як ДПА здали з такими результатами:

Українська мова та література Математика Історія Біологія Фізика
К-ть учнів, що здавали ЗНО Початковий рівень Середній рівень Достатній рівень К-ть учнів, що здавали ЗНО Початковий рівень Середній рівень Достатній рівень К-ть учнів, що здавали ЗНО Початковий рівень Середній рівень Достатній рівень К-ть учнів, що здавали ЗНО Початковий рівень Середній рівень Достатній рівень К-ть учнів, що здавали ЗНО Початковий рівень Середній рівень Достатній рівень
6 1 2 3 1 1 5 0 2 3 5 0 5 0 1 1

Державна підсумкова атестація в 4 класі була скасована наказом МОН у зв’язку із карантинними заходами.

За підсумками перевірки ведення класних журналів, результатів контрольних робіт, державної підсумкової атестації, співбесід з вчителями, можна стверджувати про повне виконання навчальних планів і програм.

Результативно проведені предметні та тематичні тижні. Відповідально віднеслися до їх проведення вчителі Симоненко Ю.В.. Ступак Н.В., Набільська Л.П., Максименко О.П., Родзявка О.М., Набільський О.В., Пирковська О.В. та бібліотекар Карнаух С.Ф.

Завдання на 2020-2021 навчальний рік:

покращити індивідуальну роботу з учнями, які показали навчальні досягнення початкового та середнього рівнів з деяких предметів, постійно співпрацювати з батьками з метою вивчення причин неуспішності учнів та втілення заходів педагогічної взаємодії школи та батьків для покращення результатів навчальної діяльності.

РОБОТА З ОБДАРОВАНИМИ ДІТЬМИ

Одним з основних принципів роботи школи є розкриття в процесі навчання дитячої обдарованості. Впровадженню в життя цього принципу сприяє спільна діяльність вчителів. Зміст роботи з обдарованими дітьми включає низку завдань, а саме: виявлення обдарованості дітей та максимальне сприяння їхньому розвитку. З цією метою створено шкільний інформаційно-аналітичний банк «Обдарована молодь».

У школі створені відповідні умови для розвитку творчої обдарованості учнів. Робота направлена на виявлення та розвиток творчих здібностей школярів, формування інтелектуальної еліти в школі, створення умов для стимуляції та самореалізації учнів.

Педагогами школи забезпечується участь школярів у різноманітних конкурсах, змаганнях.

Упродовж 2019-2020 н.р. здобувачі освіти Прохорської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів показали досить високі результати в ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів:

- Павлюк Анастасія, учениця 7 класу, І місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Красьоха Артем, учень 8 класу, ІІІ місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, ІІ місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Красьоха Владислав, учень 11 класу, І місце з української мови (учитель – Красьоха Л.В.);

- Гроза Марія, учениця 6 класу, ІІІ місце з математики (учитель – Родзявка О.М.);

- Красьоха Артем, учень 8 класу, І місце з математики (учитель - Родзявка О.М.);

- Красьоха Владислав, учень 11 класу, І місце з математики (учитель – Родзявка О.М.);

- Михальчьшина Анна, учениця 8 класу, ІІ місце з біології (учитель – Гожа І.І.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, І місце з біології (учитель – Гожа І.І.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, І місце з правознавства (учитель - Симоненко Ю.В.);

- Михальчишина Анна, учениця 8 класу, І місце з англійської мови (учитель – Ступак Н.В.);

- Настенко Ірина, учениця 10 класу, ІІ місце з англійської мови ( учитель – Ступак Н.В);

- Красьоха Артем, учень 8 класу, ІІІ місце з трудового навчання (учитель – Набільський О.В.);

- Красьоха Владислав, учень 11 класу, І місце з технологій в ІІ етапі (ОТГ), участь у ІІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів (учитель – Набільський О.В.).

Здобувачі освіти Прохорської ЗОШ І-ІІІ ступенів стали активними учасниками ІІ етапу (ОТГ) ХХ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика:

- Сич Ірина, учениця 5 класу, ІІ місце, учитель – Красьоха Л.В.

- Гроза Марія, учений 6 класу, ІІ місце, учитель – Набільська Л.П.;

- Павлюк Анастасія, учениця 7 класу, ІІ місце, учитель – Набільська Л.П.

У 2019-2020 н.р. учнівський колектив Прохорської ЗОШ І-ІІІ ступенів став переможцем обласного конкурсу-огляду внутрішнього озеленення ЗЗСО «Галерея кімнатних рослин» (керівник – учитель біології Гожа І.І.). Учень 1 класу Ухо Єгор здобув диплом переможця в І обласному етапі Всеукраїнської виставки-конкурсу «Український сувенір» (учитель – Сич Т.А.). Учениці 11 класу Кулик Вікторія та Мор’єва Анна здобули перемогу в обласному конкурсі «Хлібом славиться Чернігівська земля» (учитель – Симоненко Ю.В.). А учні 6 класу 2018-2019 н.р. посіли ІІІ місце у Всеукраїнському конкурсі дитячо-юнацької творчості «Безпека у житті – життя у безпеці» (номінація «Літературний напрям - кросворд», учитель – Дідухович О.М.).

Учні школи є активними учасниками та переможцями Міжнародного математичного конкурсу «Кенгуру», Міжнародної природознавчої гри «Геліантус» (4 дипломи переможця в початковій школі, 1 диплом переможця ІІІ ступеня, 1 грамота з біології, 1 грамота з хімії, 9 сертифікатів учасника), Всеукраїнського історичного конкурсу «Лелека», Всеукраїнської українознавчої гри «Соняшник».

Важливе місце в навчально-виховному процесі займає спортивно-масова робота (учитель – Клюзко В.І.) на рівні ОТГ:

- І місце у змаганнях зі стрільби з пневматичної гвинтівки (Кулик Вікторія, Настенко Ірина, Красьоха Владислав);

- «Кращий стрілець серед хлопців» - Красьоха Владислав;

- «Кращий стрілець серед дівчат» - Кулик Вікторія;

- І місце зі стрільби з пневматичної гвинтівки в особистій першості серед дівчат – Корзун Ганна;

- І місце зі стрільби з пневматичної гвинтівки в особистій першості серед хлопців – Бець Дмитро;

- І місце у змаганнях з волейболу (Настенко Ірина, Кулик Вікторія, Корзун Ганна, Красьоха Артем, Мор’єв Артем, Красьоха Владислав, Алесеєнко Андрій, Бець Дмитро);

- ІІІ місце у змаганнях із шахів в особистому заліку - Бець Дмитро);

- І місце у змаганнях із шашок (Гроза Марія, Онипченко Юлія); І місце – в особистому заліку (Гроза Марія); ІІІ місце – в особистому заліку (Онипченко Юлія).

У спортивних змаганнях серед здобувачів освіти ЗЗСО ОТГ з нагоди вшанування Учасників бойових дій на території інших держав (Плисківська ОТГ) учні нашої школи показали наступні результати:

- ІІ командне місце з волейболу (Красьоха Владислав, Бець Дмитро, Мор’єв Артем, Красьоха Артем, Алексеєнко Андрій, Олексієнко Ангеліна, Настенко Ірина);

- І командне місце з шашок та І місце в особистому заліку (Онипченко Юлія, Гроза Марія).

Вчителі школи брали участь у професійних конкурсах: Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2020» (Симоненко Ю.В., диплом І ступеня в І етапі, диплом лауреата ІІ туру, номінація «Історія»).

Закінчили навчальний рік з Похвальною грамотою - 2

ЯКІСТЬ СИСТЕМИ ВИХОВНОЇ РОБОТИ ЗАКЛАДУ

Здійснюючи виховну роботу в 2019/2020 н. р., педагогічний колектив школи керувався нормативно-правовими документами у галузі освіти, зокрема щодо організації виховної роботи. Водночас було враховано методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у 2019/2020 навчальному році Міністерства освіти і науки.

Протягом 2019/2020 н.р. педагогічний колектив працював над розв'язанням виховної науково-методичної проблеми «Сприяння самореалізації і самовдосконалення вчителя шляхом впровадження інновацій у систему особистісно орієнтованої освіти».

Виховна робота школи здійснювалась відповідно до розробленої моделі виховної системи, головними завданнями якої є:

- Ознайомлення всіх учасників навчально-виховного процесу з нормативно-правовими документами щодо виховної роботи навчального закладу;

- Організація «трикутника співпраці: «учителі - батьки - учні»;

- Узгодження діяльності піклувальної ради навчального закладу, класних

батьківських комітетів, Козацької Ради, ради з профілактики правопорушень;

- Залучення дітей до різних форм творчої діяльності;

- Формування морально-духовної, соціально компетентної особистості, яка успішно самореалізується в соціумі;

- Створення ефективної системи виховної діяльності класних керівників;

- Спрямування роботу вчителів-предметників на реалізацію виховного потенціалу уроку.

Класним керівникам надавалася методична допомога в плануванні виховної роботи класу, групи, що дало можливість привести документування до сучасних вимог.

На постійному контролі класних керівників та адміністрації перебувало відвідування учнями школи.

Виховна робота в школі здійснювалась відповідно до напрямків, визначених Основними орієнтирами виховання учнів 1-11 класів.

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов'язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв’язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально-етичне виховання.

• Художньо-естетичне виховання.

• Громадянсько-патріотичне виховання.

• Трудове виховання.

• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.

• Економічне виховання.

• Екологічне виховання.

Виховні заходи, у яких минулий рік взяла участь наша школа і показала активність та відмінні результати:

• Перше вересня

• День Перемоги ( в режимі онлайн)

• До Дня пам'яті героїв Круг

• Захід до річниці виведення радянських військ з Афганістану

• Свято квітів *

• Численні конкурси малюнків

• Тиждень безпеки життєдіяльності

• Концерт до 8 Березня ( в режимі онлайн)

• Свято до Дня святого Валентина

• Різні вечори відпочинку

У школі створена і діє Козацька Січ імені Семена Палія, куди входять козачата (1-4 класи), джури (5-8 класи), Молода Січ (9-10 класи). Розроблено і оформлено герб та прапор Козацької Січі. Відповідно Січ має свій девіз та гасло. На базі класів створені козацькі курені, що носять ім’я видатних діячів козацької доби: 1 клас-курінь Пилипа Орлика, 2 клас – курінь Івана мазепи, 3 клас – курінь Кирила Розумовського, 4 клас –курінь Данила Апостола, 5 клас- курінь Петра Сагайдачного, 6 клас – Івана Виговського, 7 клас – Богдана Хмельницького, 9 клас –курінь Павла Полуботка, 10 клас – курінь Петра Дорошенка. Кожен курінь має свою козацьку раду, де учні мають певні обов’язки.

Головним органом учнівського самоврядування є Козацька рада, куди входять активи із кожного куреня. Вона має такий склад:

Гетьман: Настенко Ірина ;

Головний суддя: Красьоха Владислав;

Хорунжий: Юсов Володимир;

Писар: Кулик Вікторія, Михальчишина Анна

Обозний: Красьоха Артем

Осавул: Бець Дмитро;

Спостерігачі: Олексієнко Ангеліна, Ізбенко Анастасія

Вся робота Козацької Січі підпорядкована програмі школи-родини «Джерело». Дана програма затверджена райметодкабінетом від 25.05.07 року протокол № 4. Згідно цієї програми школа-родина має декілька напрямків:

Ø «Джерело» (відповідальний обозний) спрямований на формування інтересу до навчання, пошуково–дослідницьку роботу, розширює знання про державотворчі процеси в Україні, маючи патріотичне і морально-естетичне спрямування;

Ø «Барвінок» (відповідальний хорунжий) ставить за мету становлення екологічного світогляду, пізнання навколишньої природи;

Ø «Гарт» (відповідальний осавул) пропагує здоровий спосіб життя, виховує на традиціях козацької педагогіки, народних традиціях духовно і фізично здорове покоління;

Ø «Веселка» (відповідальний писар) сприяє розвитку та розкриттю творчих здібностей дітей, учителів та батьків.

Тобто, в школі учнівське самоврядування базується не на роботі окремих секторів, а охоплює напрями роботи виховання. Кожний напрямок роботи має чітку структуру та план.

У школі працює дев’ять куренів. Чимало цікавих і корисних справ проходить за ініціативою та участю членів учнівського самоврядування: проведення святкових та робочих лінійок, випуск газет, бюлетенів, рейди-перевірки, акції, пошукова діяльність тощо. Організовано проведено чергування учнів по школі та в класах. Постійно діяли трудові десанти з прибирання закріплених територій, догляд за закріпленими клумбами. Учні були залучені до участі в акції «Живи, книго!», місячника «За чисте довкілля».

Велика увага приділялась правовому вихованню. Поновлено списки учнів, схильних до скоєння правопорушень, працювала Рада профілактики правопорушень, яка координувала та контролювала такі аспекти роботи, як ведення педагогами щоденників спостережень. Класними керівниками щомісяця проводились виховні години на правову тематику. Систематично проводилася роз'яснювальна робота щодо профілактики правопорушень серед неповнолітніх. Такі вихованці залучалися до участі у гуртках.

Правоосвітню роботу з вихованцями школи здійснювали під час уроків та в позаурочний час, позакласних та позашкільних заходів. Також було проведено загальношкільні заходи до Дня порозуміння з ВІЛ-інфікованими: випуск газети «Знати, щоб жити», вікторина «Що я знаю про здоровий спосіб життя».

Ефективною традиційною формою роботи стало проведення Тижнів правових знань. В рамках Тижнів було проведено бесіди, години спілкування «Право - мистецтво добра і справедливості», Азбука прав дитини, правовий брейн-ринг, Мозаїка законів.

Формування навичок здорового способу життя здійснювалося через санітарно-просвітницьку роботу, дотримання режиму закладу, проведення загальношкільних акцій та заходів, тренінгів за програмою «Навчання на засадах здорового способу життя»

Проведено заходи: Тиждень знань Правил Дорожнього руху на тему: «Твій друг — безпечний рух!» (вересень), Тиждень знань Пожежної безпеки на тему: «Вогонь не іграшка!» (листопад), Тиждень сприяння здорового способу життя та безпеки життєдіяльності на тему: «Твоє життя - твій вибір!» (лютий), Тиждень безпеки життєдіяльності на тему: «Наша безпека - у наших руках»(квітень).

Систематична робота проводиться щодо запобігання дитячого травматизму: викладається курс «Основи здоров'я» для учнів 1-9 класів, проводились виховні години, на яких діти слухали бесіди по ТБ, класні керівники проводили інструктажі з ТБ. Разом з тим, слід відмітити недостаню увагу з боку вчителів щодо дотримання правил техніки безпеки учнями під час перерв. Так, протягом минулого навчального року в школі стався нещасний випадок травмування учня, якого могло б і не бути, якби поруч були відповідальні вчителі.

Дирекцією школи щорічно глибоко аналізуються матеріали медичного огляду учнів, ведуться листи здоров'я. Учні школи мають збалансоване, повноцінне, калорійне харчування, круглий рік проводилась вітамінізація.

Протягом 2019/2020 навчального року проводилася робота з батьками: один раз на семестр проходили загальношкільні батьківські збори та класні збори. Класним керівникам необхідно приділити більше уваги роботі з батьками, проведенню тематичних батьківських зборів. Батьки й учителі повинні стати партнерами, активними співучасниками творчого процесу виховання учнів.

Тож, першочерговими завданнями роботи школи з батьками повинні стати:

- пропаганда педагогічних знань, що зумовлять підвищення педагогічної грамотності батьків;

- допомога батькам в оволодінні системою вмінь, необхідних для організації діяльності дитини вдома;

- впровадження форм роботи із сім'єю, які сприятимуть гуманізації взаємовідносин «педагоги - батьки - учні».

Завдання виховної роботи у 2020/2021 навчальному році:

- Виконання класними керівниками вимог, що декларуються нормативно-правовими документами щодо виховної роботи у навчальному закладі.

- Організація дієвого «трикутник співпраці «учителі — батьки — учні».

- Узгодження діяльності батьківської ради, ради навчального закладу, класних батьківських комітетів, Козацької Ради, ради з профілактики правопорушень.

- Залучення дітей до різних форм творчої діяльності.

- Формування морально-духовної, соціально компетентної особистості, яка успішно самореалізується у соціумі.

- Створення ефективної системи взаємодії класних керівників та батьків.

- Спрямування роботи вчителів-предметників на реалізацію виховного потенціалу уроку.

РОБОТА З ПЕДАГОГІЧНИМИ КАДРАМИ

У 2018-2019 н.р. педагогічний колектив працював над проблемою школи «СТВОРЕННЯ РОЗВИВАЛЬНОГО СЕРЕДОВИЩА ДЛЯ СОЦІАЛІЗАЦІЇ УСПІШНОЇ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ ТА РЕАЛІЗАЦІЇ ТВОРЧОГО ПОТЕНЦІАЛУ ВЧИТЕЛЯ».

Протягом року проводилися індивідуальні, групові консультації, методичні наради щодо ознайомлення педагогічного колективу із шляхами реалізації науково-методичної проблеми.

Якісний склад педагогічних кадрів школи за 6 років:

Стаж, звання 2014-2015 2015-2016 2016-2017 2017-2018 2018-2019 2019-2020
Вища категорія . 1 1 1 1 1 2
Спеціаліст І категорії 4 5 4 5 6 5
Спеціаліст II категорії 3 2 3 2 2 1
Спеціаліст 6 5 6 4 5 7
Пенсіонери 2 2 1 1 1 -

Методична робота з педагогічними працівниками у 2019-2020 н.р. здійснювалася відповідно до наказу по школі від 30.08.2019. № 85 і була спрямована на розвиток навичок самостійної роботи вчителів з метою безперервного підвищення кваліфікації й удосконалення педагогічної майстерності; розвиток учительської творчості; формування інтересу до сучасних наукових ідей, дослідної роботи; покращення методичної підготовки педагогічних кадрів; розвиток аналітичних навичок, самоаналізу й самоконтролю діяльності; вивчення стилю роботи вчителя, його особистісних якостей і на цій основі створення умов для професійного росту й оптимальної взаємодії з колективами учнів, учителів, батьків.

У своїй роботі навчальний заклад керувався Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освічу», рекомендаціями МОН України, районного методичного кабінету відділу освіти та планом роботи школи.

Методична робота в Прохорській ЗОШ І-ІІІ ступенів планується й проводиться на діагностичній основі, мета якої полягає у визначенні особистих потреб, інтересів, пріоритетних напрямів розвитку, рівня теоретичних і практичних знань, умінь і навичок педагогічних працівників. На початку навчального року було проведено діагностику вчителів школи, яка показала, що більшість педагогів володіють необхідними теоретичними знаннями та професійними вміннями й навичками на достатньому рівні. Проте молоді спеціалісти Ступак Н.В., Максименко О.П. та Пирковська О.В. зазначили, шо вони відчувають труднощі в застосуванні методів самоконтролю учнів та взаємоконтролю, виборі оптимальних методів навчання, формуванні наукового світогляду школярів, використанні перспективного педагогічного досвіду, умінні зробити самоаналіз уроку. Вся методична робота була підпорядкована вирішенню даної проблеми і полягала в реалізації наступних пунктів:

1. Систематизація та аналіз результатів роботи над проблемою, вироблення практичних рекомендацій.

2. Обробка даних, отриманих у результаті опанування проблеми, узагальнення найбільш вдалого досвіду роботи вчителів, висвітлення результатів досвіду в засобах масової інформації, на сторінках шкільного сайту, під час проведення різноманітних заходів.

Із метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою було затверджено склад шкільної методичної ради, визначено та затверджено структуру та форми методичної роботи, розглянуто, обговорено та затверджено плани роботи шкільних методичних об'єднань на 2019-2020 навчальний рік.

Були проведені засідання методичної ради закладу за темами: «Аналіз методичної роботи за минулий навчальний рік. Організація методичної роботи. Шляхи реалізації науково-методичної проблеми. Затвердження планів роботи методичних об'єднань» (вересень 2018 р.), «Участь учителів школи в конкурсі педагогічної майстерності "Учитель року". Вивчення питання «Стан роботи з обдарованими дітьми» (грудень 2019 р.), «Аналіз результативності виступу учнівської команди у II етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін. Результати моніторингового дослідження «Моніторинг інформаційної культури та рівня володіння ІКТ вчителями» (лютий 2020 р.). Слід відзначити, що всі засідання методичної ради пройшли на достатньому рівні, були цікавими, змістовними, із виробленням методичних рекомендацій.

У цьому навчальному році в школі працювало 4 метод об' єднання:

1) МО вчителів природничо-.математичного циклу (керівник Родзявка О.М.);

2) МО вчителів суспільно-гуманітарного циклу (керівник Ступак Н.В.);

3) МО класних керівників (керівник Набільський О.В.);

4) творча пара вчителів початкових класів (керівник Герасименко Л.О.).

Усі засідання методичних об'єднань проводились згідно з планом роботи. До засідань готувались показові уроки з подальшим їх детальним аналізом і обговоренням. Робота методичних об'єднань була спрямована на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителя, удосконалення методики проведення уроку. Були проведені заплановані засідання методичних об’єднань, на яких обговорювалися як організаційні питання (підготовка і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів знань, схвалення завдань для державної підсумкової атестації), так і науково-методичні питання. Усі вчителі працювали над індивідуальними методичними темами. Керівниками методичних об'єднань було поновлено портфоліо, які яскраво демонструють роботу методоб'єднань. Під час карантинних обмежень, в умовах організації дистанційного навчання, постійно організовувались наради при завучу та директору в режимі аудіо-конференції з організаційних питань та методичних порад.

Протягом року в закладі працювала «Школа молодого вчителя» (керівник Симоненко Ю.В. — заступник директори з навчально-виховної роботи, наставники Дідухозич О.М. -вчитель російської мови та зарубіжної літератури, Роцзявка О.М. - вчитель математики, Симоненко Ю.В. - вчитель історії та правознавства), завдання якої - надання необхідної допомоги молодим спеціалістам в оволодінні методикою викладання свого предмета, розвиток умінь використовувати у своїй роботі досягнення сучасної психолого-педагогічної науки, творчої активності молодих спеціалістів. Проведено співбесіди з молодими вчителями (Ступак Н.В. - вчитель англійської мови; Максименко О.П. - вчитель біології, географії та хімії; Пирковська О.В. - вчитель фізики) про планування навчального матеріалу, вивчення нормативних документів про освіту, вивчено вимоги до сучасного уроку, управління процесом навчання на уроці. Було організовано взаємовідвідування уроків молодих вчителів та наставників. Проведено методичний тиждень молодого вчителя «Перші кроки до педмайстерності»,у рамках якого проводилися відкриті уроки молодими спеціалістами Ступак Н.В., Максименко О.П. та Пирковською О.В. Відкриті уроки показали, що вчителі в цілому знають структуру уроку, своєчасно повідомляють тему й мету, володіють методикою викладання предмета, використовують доцільний дидактичний та роздатковий матеріал.

Протягом року проводилися методичні оперативки з метою ознайомлення з нормативними документами, державними стандартами викладання окремих предметів, передовим педагогічним досвідом, новинками методичної літератури тощо.

Важлива роль в організації методичної роботи належить шкільному методичному кабінету, в якому зібрані матеріали творчих знахідок ШМО, атестаційні матеріали, зразки уроків, позакласних заходів, науково-практичних конференцій, фахові журнали, газети. картотека методичної літератури, матеріали для роботи над проблемою школи, зібраний інформаційний каталог передового педагогічного досвіду вчителів школи.

Роботу шкільного методичного кабінету було організовано за кількома напрямками:

- стимулювання вчителів до впровадження елементів інноваційних технологій у практичну діяльність;

- накопичення та зберігання власних напрацювань вчителів школи, забезпечення умов для ознайомлення з ними всього педагогічного колективу:

- створення сприятливих побутових умов для самоосвіти вчителів у межах школи, створення умов для якісного проведення засідань методичної ради школи;

- забезпечення вчителів навчальними програмами, програмами спецкурсів, факультативів інструкціями, рекомендаціями тощо.

Триває поповнення методичного кабінету сучасною педагогічною літературою та методичними матеріалами про роботу вчителів школи.

Згідно з річним планом протягом року проведено предметні тижні та місячники: тижні української мови і літератури, початкових класів, математики, трудового навчання, зарубіжної літератури, місячник правових знань. Було складено плани заходів у рамках тижнів, учителі проводили різноманітні позаурочні заходи з учнями.

У 2019-2020 н.р. продовжив працювати: сайт навчального закладу (ргоhогу-school.еdukit.сn.uа), на якому вчителі школи мають власні веб-сторінки, що постійно поповнюються матеріалами з досвіду роботи.

З метою розвитку та вдосконалення науково-дослідницької діяльності учнів у школі було проведено таку роботу: поновлено банк даних з обдарованими дітьми, на кожного учня заведені особові картки, розроблено плани роботи вчителів-предметників з обдарованими дітьми, проведено анкетування учнів, ведеться методична робота з педагогами щодо організації роботи з обдарованими дітьми, поновлено і систематизовано матеріали передового педагогічного досвіду щодо організації роботи з обдарованими дітьми.

Вчителі школи брали участь у професійних конкурсах: Всеукраїнський конкурс «Учитель року-2020» (Симоненко Ю.В., номінація «Історія», яка стала лауреатом ІІ обласного етапу).

Проведена наприкінці навчального року діагностика показала, що вчителі вдосконалили свої теоретичні знання та професійні вміння й навички. Молоді спеціалісти більш позитивно оцінили свої можливості, подолали труднощі в роботі, які відчували у вересні, упевнено та об'єктивно роблять самоаналіз уроку.

Значна робота у 2019-2020 н.р. проводилася з батьками учнів. Протягом року було організовано роботу батьківського комітету, проведено тиждень відкритих дверей для батьків, батьківські збори. Сплановано роботу з важковиховуваними дітьми.

В школі проводиться робота по підготовці до ДПА га ЗНО. Виготовлено стенд «Готуємось до ДПА», де розміщена інформація для учнів, вчителів, батьків щодо здачі ДПА, розміщено інформацію про ЗНО та особливості його складання.

Важливим моментом у кадровій роботі із забезпечення високого методичного та професійного рівня діяльності педагогічного колективу є атестація та курсова перепідготовка. У 2019-2020 н.р. курсову перепідготовку була організована згідно з Порядоком підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників (далі - Порядок), що був затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 300. ( із змінами від 27 грудня 2019 року, постанова Уряду № 1133). За підсумками атестації 2019-2020 навчального року присвоєно кваліфікаційну категорію «Спеціаліст вищої категорії» вчителю трудового навчання Набільському О.В. та зарубіжної літератури Дідухович О.М., підтверджено «Спеціаліст першої категорії» Родзявці О.М., вчителю математики, Галепі О.Г., вчителю початкових класів. Галепа О.Г. успішно пройшла незалежне тестування учасників сертифікації та самооцінювання власної педагогічної майстерності. У жовтні планується вивчення практичного досвіду роботи учасника сертифікації.

Завдання методичної служби на 2019-2020 навчальний рік:

• науково-методичне забезпечення навчально-виховного процесу;

• створення організаційних умов для безперервного вдосконалення фахової освіти і кваліфікації педагогічних працівників;

• проведення системних методичних заходів, спрямованих на розвиток творчих можливостей педагогів, виявлення перспективного педагогічного досвіду та участь у його вивченні, узагальнені та впровадженні;

• створення, апробація та впровадження в практику нових навчальних програм, розробка міні-підручників та посібників для викладання спецкурсів, факультативів тощо;

• вивчення та впровадження в практику нових освітніх технологій та систем;

• організація дистанційного навчання з використанням гугл диска (Google Classroom);

• спрямування діяльності педагогічного колективу закладу на вирішення науково-методичної проблеми «Створення розвивального середовища для соціалізації успішної особистості учня та реалізації творчого потенціалу вчителя».

КОМП'ЮТЕРИЗАЦІЯ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО ТА УПРАВЛІНСЬКОГО ПРОЦЕСІВ

Вимогою сьогодення є підготовка учнів до повноцінної життєдіяльності в умовах інформаційного суспільства. Це можливо отримати через ряд досягнень, проміжних результатів:

- формування інформаційної культури учасників навчально-виховного процесу;

- впровадження методик, що орієнтовані на розвиток особистості учнів;

- інтенсифікація навчально-виховного процесу;

- впровадження методу проектів у навчально-виховний процес;

- створення умов для ефективного використання ІКТ в навчально-виховній роботі;

- ствердження позитивного іміджу навчального закладу.

Здійснено під'єднання закладу до мережі Інтернет.

Проведено педагогічні ради питань «Впровадження ІКТ в навчально-виховний процес: реалії та перспективи»

Здійснено діагностику комп'ютерної грамотності педагогів школи та запитів учнів.

За кошти меценатів придбано мультимедійний проектор, демонстраційну дошку.

Протягом останніх років в навчальній та виховній роботі постійно приділяється увага використанню комп'ютерної, мультимедійної техніки, роботі в мережі Інтернет. Активізувалася робота при проведенні предметних тижнів, відкритих позакласних та виховних заходів. Відбулося поступове накопичення програмних засобів навчання. Переважна більшість вчителів володіє програмами Місгоsoft Office Word та Місгоsoft Office Power Point та успішно використовують їх у створенні мультимедійних презентацій. Вчителі та вихователі діляться своїм педагогічним досвідом, створюючи методичні розробки у вигляді буклетів, посібників, електронних презентації! та інформаційних вісників.

Основні заходи щодо подальшого вдосконалення навиків використання інформаційно-комунікаційних технологій:

- подальше забезпечення навчально-виховного процесу електронними засобами навчального призначення;

- автоматизація роботи шкільної бібліотеки;

- моніторинг формування інформаційної культури педагогів та вихованців;

- забезпечення участі учнів в інтерактивних конкурсах та предметних олімпіадах;

- організація творчих звітів вчителів з питання використання ІКТ;

- діяльність шкільного сайту відповідно до вимог;

- постійне висвітлення життя школи на сторінці «Прохорська ЗОШ» у FаsЬооке

ЗАЛУЧЕННЯ ПЕДАГОГІЧНОЇ І БА ГЬКІВСЬКОЇ ГРОМАДСЬКОСТІ

ДО УПРАВЛІННЯ ДІЯЛЬНІСТЮ ШКОЛИ, СПІВРОБІТНИЦТВО З ГРОМАДСЬКИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ

Відповідно до Статуту Прохорської загальноосвітньої школи, педагогічна і батьківська громадськість є активним учасником організації діяльності навчального закладу. Так, найважливіші питання напрямку розвитку школи, планування її роботи, виносяться на розгляд педагогічної ради.

У 2019-2020 навчальному році продовжена співпраця з організаціями: ТОВ «Прохорське», з соціальною службою в справах сім'ї, дітей та молоді, районним відділом УМВС в Чернігівській області, міжрайонною податковою Інспекцією, районним центром зайнятості, Прохорівським старостинським округом, Українською Академією лідерства.

Впродовж навчального року проведено загальношкільні батьківські збори, зустрічі, індивідуальні бесід и та листування з батьками, що свідчить про налагоджену спільну роботу педколективу школи з батьками учнів.

Завдання на 2019-2020 навчальний рік:

- активізація діяльності ради школи,

- підвищення рівня заходів та проектів як громадсько активної школи.

ЕФЕКТИВНІСТЬ РОБОТИ АДМІНІСТРАЦІЇ. СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ.

Протягом 2019-2020 навчального року проведено 7 засідань педагогічної ради з актуальних питань організації навчально-виховного процесу, серед яких: «Про затвердження освітньої програми», «Про затвердження річного плану та навчального плану роботи школи на 2019-2020 н.р», «Про підсумки роботи школи у 2018-2019 навчальному році та пріоритетні завдання 2019-2020 навчального року, спрямовані на виконання ухвали серпневої конференції працівників освіти Комарівської сільської ради. (серпень 2019 р.), «Про стан викладання та рівень знань, умінь і навичок учнів із фізичної культури у 1-11 класах», «Про стан роботи із превентивного виховання» ( листопад 2019 року); «Про стан викладання та рівень знань, умінь і навичок учнів із математики у 5-11 класах»,«Про стан формування ключової компетентності «Екологічна грамотність», «Про стан успішності за І семестр 2019-2020 н.р.», «Про розроблення Положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти», «Про затвердження плану підвищення кваліфікації педагогічних працівників на 2020 рік», « Про організацію навчання за дистанційною формою» ( січень 2020 року)

«Про вибір підручників для 3 класу»; «Про стан викладання та рівень знань, умінь і навичок учнів з інформатики», «Про ефективність роботи школи-родини «Джерело» ( березень 2020року); «Про вибір підручників для 7 класу (в режимі онлайн) (березень 2020 року); «Про завершення 2019-2020 навчального року», «Про розвиток мовленнєвих навичок дошкільнят та стан викладання і результати навчання із предмету «Навчання грамоти» у 1-2 класах», «Про створення умов для розвитку креативної і творчої особистості (тренінг) ( в режимі онлайн, травень 2020 року); «Про перевід учнів 1-8 та 10 класів до наступних класів», «Про успішність учнів школи за ІІ семестр та за рік» ( в режимі онлайн, червень 2020 року)

Щотижня проходили наради при директору та заступниках з навчально-виховної, на яких розглянуто більше 30 питань роботи школи. Вивчено також стан викладання всесвітньої історії, зарубіжної літератури та російської мови, здійснено класно-узагальнюючий контроль у 10 класі, перевірено стан ведення зошитів із російської мови та зарубіжної літератури, вивчено систему роботи вчителя математики Родзявки О.М. та класного керівника Красьохи Л.В., узагальнено результати фронтального контролю якості знань учнів з англійської мови та хімії.

З метою організації діяльності навчального закладу протягом 2019 року підготовлено 150 наказів.

Відповідно до Типового положення проведено атестацію 5 педагогів.

Протягом навчального року в закладі працювали методична рада, завданням якої є організація роботи з педагогічними кадрами, та рада профілактики.

Організовано проведені заходи щодо початку та закінчення навчального року, опалювального сезону.

АНАЛІЗ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОЇ БАЗИ ТА

фінансово-господарської діяльності школи

• Проведено капітальний ремонт по перекриттю даху

• проведено поточний ремонт класних приміщень;

• придбано 10 вогнегасників;

• виконано заходи щодо безпечних умов роботи працівників закладу;

• згідно закону виплачено матеріальну допомогу на оздоровлення педагогічним працівникам;

• оновлено посуд харчоблоку;

• придбано проектор та дошку;

• проведено благоустрій території школи.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi