Тема. ТВАРИННИЦТВО ЯК ГАЛУЗЬ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА
Мета: ознайомити учнів із значенням тваринництва як галузі сільського господарства, з кролівництвом як галуззю тваринництва, його значенням для задоволення потреб людини продуктами харчування, а промисловості — сировиною; формувати навички та вміння догляду за кролями;
розвивати знання про тваринництво;
виховувати відповідальне ставлення до живих істот
Ключові поняття: тваринництво, кролівництво, порода.
Об'єкти практичної діяльності учнів: улаштування для утримання кролів,
Обладнання: плакати із зображенням шерстних, м'ясних і м'ясо-шерстних порід кролів, таблиці з техніки безпеки під час виконання робіт з догляду за кролями.
Міжпредметні зв'язки: природознавство.
Очікувані навчальні результати
1. Уміння характеризувати тваринництво як галузь сільського господарства України, основні галузі тваринництва.
2. Уміння доглядати за кролями.
3. Уміння розпізнавати породи кролів за зовнішніми ознаками.
4. Уміння дотримуватися правил техніки безпеки при догляді за тваринами.
План проведення уроку
I. Організаційний етап
II. Мотивація навчальної діяльності учнів. Актуалізація опорних знань учнів
II. Оголошення, подавання теми та очікуваних навчальних результатів
IV. Вивчення нового навчального матеріалу
1. Кролівництво — як галузь тваринництва.
2. Умови утримання та годівлі тварин.
3. Правила безпечної праці та особистої гігієни при догляді за тваринами.
V. Практична робота
Чищення кліток, заміна підстілок.
VI. Підбиття підсумків, оцінювання результатів роботи
VII. Домашнє завдання
КОМЕНТАР ВЧИТЕЛЯ
По можливості цей урок проводжу у формі екскурсії до господарства, де вирощують кролів. Спочатку подаю новий матеріал, а потім учні виконують практичну роботу за завданнями. Ураховуючи наявність в учнів знань, що будь-якому живому організму необхідні повітря, вода, поживні речовини, певна температура навколишнього середовища та освітлення, перед початком з'ясування основних питань теми ставлю запитання, які активізують пізнавальну діяльність.
— Яким повинне бути повітря у приміщенні, де утримуються тварини?
— Для чого потрібна вода сільськогосподарським тваринам?
— Чи однаковими є вимоги різних сільськогосподарських тварин до температури навколишнього середовища?
— Які сільськогосподарські тварини є найбільш і найменш вимогливими до температури навколишнього середовища?
— Яких сільськогосподарських тварин можна впродовж усього року утримувати у відкритих або неопалюваних приміщеннях?
— Яке значення мають сонячні промені для тварин?
— Яку продукцію отримують від сільськогосподарських тварин?
Узагальнюючи відповіді учнів, повідомляю, що всіма питаннями про умови утримання, росту, догляду та використання продукції сільськогосподарських тварин займається галузь сільського господарства, яка називається тваринництвом. Вона включає: скотарство, свинарство, вівчарство, конярство, бджільництво, кролівництво тощо. Повідомляю, що на цьому уроці будуть вивчатися питання, пов'язані з вирощуванням кролів.
Після повідомлення теми, мети та основних завдань, які будуть розв'язуватись, зазначаю, що тваринництво — галузь сільського господарства, завданням якої є забезпечення людей продуктами харчування, а промисловості — сировиною.
Відповідно до змісту навчального матеріалу цієї теми в підручнику, з'ясовуються питання про значення кролівництва для розвитку тваринництва, про породи кролів, продукцію, яку від них одержують. Далі доцільно перейти до розгляду питання про значення параметрів навколишнього середовища для вирощування кролів та одержання високоякісної продукції кролівництва.
Увага учнів звертається на те, що організм тварини майже на 3/4 складається з води. Тому якість води відіграє важливу роль у розвитку тварини. Учні повинні також знати, що вода сприяє кращому проковтуванню та розчиняє поживні речовини кормів, допомагає виводити з організму шкідливі. Вода допомагає утворенню продукції, наприклад молока у крільчихи після народження кроликів. Також повідомляю, що кролі, як і багато інших тварин, гірше переносять нестачу води, ніж голод; що температура води для її вживання кролями не повинна бути нижчою за 8 °С.
Учні мають дізнатися про роль для організму тварини сонячних променів; під впливом яких утворюються вітаміни, що попереджує деякі захворювання, поліпшує розвиток кістково-м'язової системи. Сонячні промені також знешкоджують хвороботворні бактерії.
Далі зупиняюся на особливостях температурного режиму під час утримання кролів. Проте потрібно слідкувати за тим, щоб сонячні промені не потрапляли на тварин тривалий час, оскільки це може призвести до їх захворювання. Наголошую, що для нормального росту тварин температура повинна бути помірною (не надто низькою і не надто високою), а приміщення або клітка мають бути забезпечені улаштуванням, Яке перешкоджатиме потраплянню прямих сонячних променів.
Під час розгляду умов утримання кролів демонструю учням будову клітки, її обладнання; знайомлю з інвентарем для догляду за кліткою, його призначенням і прийомами використання; проводжу інструктаж з техніки безпеки при роботі із цим інвентарем.
Під час практичної роботи учні ознайомлюються з обладнанням кліток і годівниць, виконують елементарні операції щодо чищення кліток, заміни підстилок.
Для перевірки якості засвоєння навчальних знань учням пропоную дати відповіді на контрольні запитання.
— Яку галузь називають тваринництвом?
— Яким є основне завдання тваринництва як галузі сільського господарства?
— Для чого тваринам потрібні повітря, вода, сонячне світло?
— На які групи поділяють кролів?
— Яких правил безпечної праці потрібно додержуватись під час догляду за кролями?
Оцінюючи роботи учнів, звертаю увагу на окремі помилки, пояснюю способи їх усунення.
ІНФОРМАЦІЯ ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Тваринництво займається розведенням і використанням продукції сільськогосподарських тварин. До цієї галузі входять скотарство, свинарство, вівчарство, конярство, птахівництво, кролівництво, звірівництво, оленярство, бджільництво.
Тваринництво — основне джерело таких важливих продуктів харчування, як молоко, м'ясо, масло, яйця. Воно забезпечує харчову та легку промисловість відповідною сировиною.
Кролі — багатоплідні й скороспілі сільськогосподарські тварини. Кролиця може народжувати до 15—18 кроленят. Вона вигодовує кроленят молоком упродовж 30-45 днів. Протягом 6 днів від народження кроленя збільшує свою масу в два-три рази, а за місяць — у 10-15 разів.
Залежно від продукції, яку можна отримати від кролів, виділяють шерстні, м'ясо-шерстні та м'ясні породи.
Клітка для утримання кролів складається з двох відділень і розрахована на утримання двох дорослих кролів. На внутрішньому боці клітки розміщують гніздове відділення, відгороджене від кормового стінкою, у якій є отвір розміром 20 х 20 см. Підлога в кормовому відділені має бути сітчастою, із щілинами розміром орієнтовно 20x20 мм. На передній стінці кріпляться двоє дверцят; перші, суцільні для гніздового відділення, другі, сітчасті,— для кормового. На зовнішній частині клітки навішують годівниці для сухого корму (ясла) і напувалки. Для згодовування кролів зерновими кормами в клітці розміщують ящик.
Правила безпечної праці під час догляду за кролями
1. Усі роботи виконувати у чистому спецодязі.
2. Працювати акуратно, щоб рештки корму, підстілки та перегною не потрапляли на тіло, одяг і взуття.
3. Знаряддя праці після роботи необхідно очистити від бруду і розмістити у відведених для них місцях.
4. Після завершення роботи ретельно вимити руки з милом.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi

  • Лiза

    2017-03-16 17:08:04

    Навiщо менi це? Якщо я вам задала нормальне запитання ви можете дати правильну вiдповiдь? Будь-ласка!!!...

  • CatsnamesKr

    2017-02-02 09:23:24

    Нашла кошечку не знала как её назвать. Нашла здесь french cat names http://allcatsnames.com/french-cat-names-female полный список имен для котов....