Тема. Об’єкти технологічної діяльності.

Мета: формувати уявлення про об'єкти технологічної діяльності, виготовлені з металу; розширити знання учнів про сучасні способи отримання інформації, об'єкти технологічної діяльності; формувати вміння копіювати технічну документацію;

розвивати кругозір та технічне мислення учнів;

виховувати самостійність у роботі.

Основні поняття: об'єкт технологічної діяльності, технічна документація.

Очікувані результати навчальної діяльності: сформовані уявлення про об'єкти технологічної діяльності; уміння правильно організувати робоче місце.

Обладнання: зразки виробів учнів, зразки виробів із листового металу, технічна література.

Структура уроку.

І Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Пошук та аналіз об'єктів технологічної діяльності.

2. Вибір об'єкта технологічної діяльності.

3. Способи копіювання графічної інформації.

IV. Практична робота «Копіювання інформації».

V. Підсумки уроку.

VI. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Фронтальне опитування.

1) Що називають технологічною діяльністю?

2) Наведіть приклади об'єктів технологічної діяльності, які розміщені в майстерні. Для чого вони призначені?

3) Із яких конструкційних матеріалів вони виготовлені?

4) Що таке конструкційні матеріали?

5) Які галузі виробництва вам відомі?

6) Наведіть приклади об'єктів технологічної діяльності в кожній з галузей виробництва.

Повідомлення учнІя,

Заслуховуються повідомлення учнів про різні галузі виробництва.

Викликати учнів слід за їх бажанням. Інцгам учням необхідно запропонувати доповнити розповідь основного доповідача, що сприятиме активізації їхньої увдгн. ^

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Пошук ті аналіз об'єктів технологічної діяльності.

Евристична бесіда.

Звідки люди дізнаються про різні об'єкти технологічної діяльності?

Під час бесіди демонструю спеціалізовані видання про вироби з листового металу та дроту, знайомлю із методами пошуку необхідної інформації.

Робота в групах.

Учитель об'єднує учнів у групи і видає їм завдання.

Учням можна запропонувати ксерокопії технічних рисунків, ескізів або креслень виробів із різних видань. Приклади виробів із листового металу та дроту повинні бути такими, щоб учні могли їх вибрати для подальшого удосконалення та виготовлення.

По закінченні учні роботи доповідають про її результати. Коментую роботу груп із точки зору її навчальних результатів.

Зображення виробів залишаю прикріпленими на дошці,

Завдання.

Знайдіть вироби з металу в пропонованих мною інформаційних джерелах і проаналізуйте їх за планом.

1) Назва та призначення виробу.

2) Конструкційний матеріал, із якого виготовлений виріб.

3) Габаритні розміри (можна приблизно) виробу.

4) Кількість деталей.

5) Пропозиції щодо удосконалення конструкції виробу.

2. Вибір об’єкта технологічної діяльності

Бесіда.

1). Які з представлених, на дошці виробів вам більше подобаються?

2) Які з них ви хотіли б виготовити на уроках трудового навчання в цьому році?

3) Чому саме цей виріб ви обрали?

Підводжу учнів до вибору єдиного об'єкта їхньої подальшої технологічної діяльності. Особливу увагу приділяю мотивації вибору: обраний об’єкт має бути соціально або особистісно значущим.

3. Способи копіювання графічної інформації.

Розповідь учителя.

Графічну інформацію можна копіювати у такі способи: по сітці, за допомогою кальки та за допомогою ксерокса.

(Демонструю перші два прийоми копіювання.) Під час розповіді звертаю увагу учнів на дбайливе ставлення до книг і наголошую, що саме такі способи копіювання є менш шкідливими для них.

IV. ПРАКТИЧНА РОБОТА «КОПІЮВАННЯ ІНФОРМАЦІЇ.

Заздалегідь готую на прозорій плівці сітку 5 мм, кальку та копіювальний папір.

Також готую роздавальний матеріал (зразки технічних рисунків, інструкційних або технологічних карт, ескізів або креслень обраного виробу).

Виконання практичної роботи.

Перекопіюйте до зошитів графічну інформацію удосконаленого виробу.

V. ПІДСУМКИ УРОКУ

Незакінчені речення..

Пропоную учням самостійно підвести підсумки уроку. Формулюю незакінчене речення, а учні його закінчують.

1) На уроках трудового навчання я хотів би виготовити...

2) Цей виріб мені сподобався, тому що…

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацювати відповідний матеріал підручника.

2) Знайти, перекопіювати та удосконалити конструкцію іншої моделі, обраної для виготовлення виробу.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi