Тема. Художнє конструювання виробів.

Мета: формувати уявлення учнів про художнє конструювання виробів; узагальнити їхні знання про методи проектування; формувати вміння виконувати художнє конструювання;

розвивати уяву та образне мислення учнів;

виховувати їхні естетичні смаки.

Основні поняття: художнє конструювання, оздоблення, естетка.

Очікувані результати навчальної діяльності: засвоєння учнями знань про художнє конструювання виробів.

Обладнання: зразки художніх виробів із листового металу та дроту, інструменти та пристрої для демонстрації способів художнього конструювання (залежно від обраної техніки виконання).

Структура уроку

І. Організаційний момент.

II. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів.

III. Практична робота «Художнє конструювання виробу».

IV. Підсумки уроку.

V. Домашнє завдання.

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ ТА МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Цей етап уроку проводиться шляхом виставки-демонстрації виконаних учнями ескізів моделей-аналогів та подальшого обговорення.

Бесіда.

1) Що таке зразок виробу?

2) Що таке модель-аналог?

3) Які типові перетворення ви використали для створення ескізу власної моделі виробу?

20

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА «ХУДОЖНЄ КОНСТРУЮВАННЯ ВИРОБУ»

Вступне слово вчителя.

Нова річ має бути не тільки оригінальною. Не менше захоплення викликає краса виробу. Тому в конструюванні широко використовують різні засоби мистецтва, зокрема художнє конструювання та оздоблення виробів.

Художнє конструювання — це створення конструкції виробів із використанням декоративного оформлення (тиснення, гравірування, шліфування, оздоблення прикрасами тощо). Цей спосіб дає можливість найповнішого втілення фантазії в різних виробах.

Інструктаж до виконання практичної роботи.

Учитель наводить приклади художнього оздоблення виробів із листового металу та дроту і пропонує учням продумати художнє оздоблення власного виробу.

Завдання практичної роботи.

Нанести на ескіз моделі-аналогу власного виробу зразок його художнього оздоблення.

Виконання практичної роботи..

Учні виконують ескіз художнього оздоблення виробу у вільній техніці: кольоровими олівцями, простим олівцем, гуашшю, акварельними фарбами, фломастерами тощо.

Під час практичної роботи вчитель надає учням консультації, разом з ними аналізує художнє оздоблення виробів, за необхідності пропонує внести корективи відповідно до естетичних вимог.

IV. ПІДСУМКИ УРОКУ

Цей етап проводиться у формі виставки кращих робіт учнів.

Аналіз запропонованих варіантів можна провести як конкурс-захист власних розробок.

Учитель акцентує увагу учнів на кращих ескізах майбутніх виробів, пояснює допущені помилки та методи їх усунення. ,

V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Опрацювати відповідний матеріал підручника,

2) Закінчити виконання ескізу моделі-аналогу обраного виробу зі зразком оздоблення.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi