МАТЕМАТИКА 1 КЛАС

УРОК-КАЗКА

Тема уроку: Додавання і віднімання чисел частинами. Вправи на засвоєння таблиці додавання і віднімання чисел.

Мета уроку: формувати уміння додавати числа частинами; учити учнів самостійно розв’язувати приклади користуючись знаннями, як побудовано натуральний ряд чисел, вмінням користуватись числовим відрізком; вправляти у розв’язанні задач; розвивати логічне мислення, кмітливість, спостережливість; прищеплювати любов до математики; виховувати почуття дружби, взаємодопомоги.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

Ми починаємо урок,

Що математикою зветься.

Вона нам допоможе

У нашому житті

Про все дізнатись, вимірять, обчислить.

ІІ. Оголошення теми і мети уроку

- Ви любите казки?

- Які казки мама розповідала вам, коли ви були маленькі?

- А зараз я прочитаю вам віршик, а ви здогадайтеся з якої це казки.

Я по засіку метений,

Я із борошна спечений, -

Я від бабки втік,

Я від дідки втік,

Той від тебе втечу!...

- От сьогодні ми і здійснимо подорож до цієї казки, будемо допомагати Колобку і змінимо кінець казки на щасливий.

ІІІ. Робота над темою уроку

-Спекла баба увечері Колобок і поклала на вікно, щоб прохолонув. Колобок, на диво, вийшов незвичайний. Мало того, що непосидючий, а ще й допитливий. Лежить Колобок на вікні, дивиться на небо і зірки рахує. Допоможемо йому.

1. Усний рахунок

- від 1 до 10, від 10 до 1;

- від 4 до 8, від 9 до 3;

- назвати сусідів числа 6,3;

- назвати попереднє число до 4,9;

- які числа стоять між числами 5, …, 7, 8, …, 9;

- яке число стоїть зліва від 3 справа від 8;

Мріяв, мріяв Колобок і не помітив як настав ранок і сонечко засіяло на небі.

- гра „Мовчанка”

4 10

9 7

8 5

Сонячні промінчики розбудили Колобка, він стрибнув з вікна і помандрував у ліс. Дорогу ми не знаємо, але повинні скоріше знайти Колобка

б)гра „Заблукало число”

1, 2, 8, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10

в)каліграфічна хвилинка

- Запишіть ряд чисел. Намагайтеся цифри писати каліграфічно.

- Обміняйтесь зошитами , виберіть цифру , яка написана найкраще і намалюйте над нею корону.

Ось по цій числовій доріжці ми вийшли на лісову галявину. А назустріч, хто ж це поспішає?

Раптом бачить: з-за тернинки

Вигляда якась тваринка.

Вушка довгенькі, кожушок сіренький

Хто це, діти? (Зайчик)

Так, це побігайчик.

- Він вже зустрічався з колобком, але не покаже нам доріжку доти, поки ми не виконаємо його завдання.

- Розкласти вісім морквинок у три корзини

8 1 1 1 1 2 3

1 2 3 4 2 3

6 5 4 3 4 2

- Молодці, виконали завдання зайчика.

2. Вивчення нового матеріалу

- Мандруємо далі. Кого ж ми тепер зустрінемо?

Вовк до школи не ходив,

Вовк уроки не учив,

Не читав і не писав,

І по нотах не співав,

Тож нічого він не знав.

- А якщо він нічого не знає, то хоче хоч подивитись і перевірити, як ви вмієте обчислювати приклади

5 + 4 =

5 – 4 =

(по лінійці)

- Робота по підручнику – пояснення прийому додавання числа частинами:

3 + 2 = 5

5 + 3 = 8

3 + 2 + 3 = 8

3 + 5 = 8

- Робота над правилом

3. Первинне закріплення – записати відповідні приклади

Вовчик сидів на першій поділці числового відрізка. Він зробив два стрибки праворуч і опинився на поділці 6

запис в зошиті 1 + 1 + 4 = 6 1 + 2 + 3 = 6

1 + 3 + 2 = 6 1 + 4 + 1 = 6

4. Фізкультхвилинка

Трішки ми попрацювали,

Сили наші підупали,

Треба нам би відпочити,

Сили свої відновити.

Нумо, дружно встанемо.

І зарядку почнемо:

Руки вгору, руки в боки

І ще декілька підскоків.

Руки вгору, руки вниз –

До навчання знов берись!

5. Розв’язування задач

-Подорожуємо далі. Хто ж зараз допоможе нам, вкаже, де знайти Колобка?

Взимку ляже спати

Дядько волохатий,

Лиш тоді устане,

Як весна настане. (Ведмідь)

-А він покаже нам доріжку до Колобка тільки тоді, коли ми доведемо йому, що вміємо розв’язувати задачі.

а) Розв’язування задач- віршів

Посадив ведмідь в садочку

Шість берізок, два дубочки.

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати.

Та не може полічить.

А ну, всі допоможіть.

(6 + 3 = 9)

Їжак по гриби пішов,

вісім рижиків знайшов.

6 грибів поклав в корзину.

Скільки залишились на спині?

(8 – 6 = 2)

Білка- мама, білченя

По горіхи йдуть щодня,

А зриваючи горіхи,

Білченя сказало тихо:

-Ось чотири, ось це п’ять,

Як же їх порахувати?

(4 + 5 = 9)

Десять стиглих зерен сої

Хом’ячок у нірку з поля

За щоками наносив,

З них чотири зранку з’їв,

Лишок перегодом з’їсть.

Скільки в нього зерен?

(10 – 4 = 6)

б) складання та розв’язування задач

- З яких частин складається задача?

- Давайте складемо і розв’яжемо задачі за коротким записом

І – 4 л І – 3 кг

? кг

ІІ - ?, на 5л більше ІІ – 6 кг

І – 9 склянок на ? більше

ІІ – 5 склянок на ? менше

-А тепер Ведмедик, хоче взнати, чи дізнаєтесь ви, хто ж йому забив гол із звірят.

6. Фізкультпауза

Руки на парту, пальці в кулак.

Зробимо вправу ми, діточки, так!

Пальці стискаємо і розтискаємо

Будемо вправу ми з вами кінчати,

Буде нам легше тепер працювати.

7. Самостійна робота- розв’язування прикладів

- Вже чується ,наче, пісенька Колобка. З ким йому залишилося зустрітися?

У темнім лісі проживає,

Довгий хвіст пухнастий має.

Їй на місці не сидиться,

Як зовуть її?

(Лисиця)

-Поки колобок котиться по дорозі, співаючи свою пісеньку, ми перші зустрінемося з Лисичкою і не дамо їй з’їсти Колобка .

- Лисичка пропонує виконати самостійну роботу – розв’язати приклади.

Я Лисичка , я сестричка,

Не сиджу без діла.

Ось завдання на увагу:

Ви рішайте сміло

-Як розв’яжете приклади, Колобок – ваш!

? ?? ???

10 – 5 + 2 = 10 – 6 + 4 = 10 – 8 – 2 =

8 – 3 – 3 = 2 + 0 + 6 = 4 + 5 – 3 =

6 – 1 + 4 = 9 – 4 – 4 = 7 – 3 – 3 =

7 – 2 + 3 = 6 + 2 – 4 =

4 + 5 + 1 = 5 + 3 – 6 =

9 – 3 – 3 =

- Молодці діти, допомогли залишитися цілим Колобку. Покотився він далі і опинився в 1-А класі. Побачив учнів і запропонував їм пограти у гру „День і ніч”

8 – 6 + 1 + 2 – 1 + 4 – 3

ІІІ. Підсумок уроку

- Молодці, діти, ви допомогли Колобку. Ви показали, що вмієте розв’язувати приклади і задачі, а головне дружити. Допомагайте один одному так, як ви це робили на уроці.

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi