Тема. Бережливе ставлення до природи

Мета: розповісти учням про необхідність бережливого ставлення до природи; підвести дітей до усвідомлення необхідності зберігати, примножувати природні багатства; розвивати пізнавальний інтерес, логічне мислення; закріплювати правила поведінки в природному середовищі.

Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, олівці.

ХІД УРОКУ

I . Організаційний моментПсихологічний настрій уроку

Вже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо,

Працювати починаймо!

Працюватимем старанно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім класі

Діти – просто молодці!

П. Хвилинка фенологічних спостережень

– Вправа «Погода»

- Яка зараз пора року?

- Який місяць?

- Яке число?

- Тепло чи холодно надворі?

- Який стан неба?

- Яка температура повітря?

- Чи були сьогодні протягом дня опади?

IIІ. Повідомлення теми і мети уроку

- Діти відкривають підручники та знаходять потрібну сторінку.

- «Ми - хазяї нашої природи, і вона для нас - комора сонця з великими скарбами життя. Рибі - вода, птахові - повітря, звірові - ліс і гори. А людині потрібна Батьківщина. Охороняти природу означає охороняти Батьківщину», - писав Михайло Пришвін.

Сьогодні на уроці ми вивчатимемо, як потрібно охороняти природу.

IV. Вивчення нового матеріалу

- Що таке природа?

Природа це вода, земля, сонце, тварини, людина, рослини.

На дошці - схема.

Повітря, Людина, вода, земля, сонце, тварини, рослини.

- Але, якщо зникнуть:

– вода, то...

– земля, то...

– повітря, то...

– сонце, то...

Висновок. Якщо зникне певний чинник неживої чи живої природи, не існуватиме життя на Землі.

- Складно уявити, що все це раптом зникло б, як це сталося з багатьма тваринами і рослинами.

- А що станеться, якщо зникнуть усі:

– рослини;

– тварини;

– люди?

- Чи можуть тварини і рослини обійтися без людини?

- Чи може людина обійтися без рослин і тварин?

Висновок. Людина - маленька частинка Природи, яка теж повинна підкорятися її законам.

3. Фізкультхвилинка

4. Робота за підручником (розгляд малюнків)

- Обговорення ситуацій зображених на малюнках

5 Робота над загадками

- Так, на жаль, людина припустилася безлічі помилок. Чи намагається вона їх виправити?

Тварин і рослин, яким загрожує вимирання, заносять до Червоної книги. їх зберігають у ботанічних садах, заповідниках, зоопарках.

До Червоної книги України занесені рідкісні види тварин і рослин України, які перебувають на межі зникнення.

- Відгадайте загадки про такі рослини і тварини.

– Я найперша зацвітаю

Синім цвітом серед гаю.

Відгадайте, що за квітка,

Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

– Із зеленої сорочки,

Що зіткав весною гай,

Білі дивляться дзвіночки,

А як зовуть їх, відгадай! (Конвалія)

– Стоять красуні на воді,

Вінки в них білі й золоті. (Лілії водяні)

– У червоних чоботях, в білому халаті,

Він весною прилетів і сидить на хаті. (Лелека)

– Дивний ключ у небо лине,

Не залізний, а пташиний.

Цим ключем в осінній млі

Відлітають... (журавлі).

– На скелі він будує дім

І не боїться жити в нім.

І могутніх два крила

Є у птаха - у... (орла).

6. Робота у зошиті з друкованою основою(с.13) – розфарбувати малюнки на яких дітки вчиняють правильно.

7. Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів

1 Гра «Можна - не можна»

- Діти, уявіть, що ви опинилися в лісі. Пригадаймо, як слід там поводитися і чого не можна робити. Я називаю дію, а ви плескайте в долоні, якщо це можна робити, і мовчіть, якщо - ні.

Можна:

– саджати квіти, рослини;

– охороняти рідкісні рослини;

– обгороджувати мурашники;

– милуватися красою природи;

– підгодовувати птахів;

– прибирати місце відпочинку.

Не можна:

– ламати гілки дерев;

– рвати багато квітів;

– збивати гриби ногами;

– ловити метеликів;

– ловити жаб;

– руйнувати павутиння.

2 Гра «Доповни словечко»

- Учні також можуть залучитися до справи охорони рослин і тварин. Виносимо на обговорення такі закони.

– Бережи тварин, пташок та їх (...)

– Пам'ятай! Ти в природі (...)

– Посади (...). Полий (...)

– Узимку нагодуй (...)

– Не засмічуй (...)

– Люби рідний (...)

Слова для довідок: дитинчат, гість, дерево, квітку, пташок, природу, край.

3 Гра «Учимося любити природу» - робота з картками.

Учитель промовляє фразу, а учні мають сказати, любить або не любить людина природу, аргументуючи свою думку.

– Дівчинка вийшла з лісу з букетом конвалій.

– Жінка саджає біля будинку дерева.

– Чоловік кинув недопалок на землю.

– Водій миє машину на березі ріки.

– Дівчинка кинула обгортку від морозива у сміттєвий кошик.

– Діти вішають на дерева шпаківні.

– Після відпочинку у лісі туристи зібрали і закопали сміття.

– Хлопчик б'є пляшки.

V. Підсумок уроку

- Неможливо уявити людину поза природою - без повітря, води, співу птахів, аромату лугів, шелесту листя. Усе це щедро дарує нам природа, а натомість просить тільки дбайливого, доброго ставлення. На жаль, ані рослини, ані тварини, ані сама природа не можуть говорити. А якщо б могли? Що б вони могли нам сказати? «Давайте жити так, щоб наша Земля була щедрою і прекрасною, щоб на ній дзвінко дзюрчали чисті струмки, дзвеніли голоси птахів, цвіли дивовижні квіти! І щоб природні багатства, які дарує земля, були невичерпними»

Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi