Виховна година

Тема: Мій сонячний дім – моя Україна

Мета: виховувати почуття патріотизму, любові до рідного краю, пошану до свого народу, бажання приносити користь своїй країні; розвивати громадянську свідомість, пізнавальні інтереси.

Обладнання: стенд «Державні символи України», вишиванки, вишиті рушники, рослини-обереги, малюнки, плакати.

Хід заняття

І. Організаційний момент

1. 1 Вересня.

Цей день незвичайний приходить до нас,

І всім до навчання ставати вже час.

Зібрались ми разом знання вшанувати,

Бо трішки набридло вже відпочивати.

Що ж , Перше вересня – чарівний день!

Це перша пісня із шкільних пісень,

Що буде цілий рік дзвеніти

І закликати учнів вчити…

Право на освіту записано в Основному Законі нашої держави, який прийнято 28 червня 1996 року.

Ст. 53: Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов’язковою.

2. Гра «Країна мрій»

З якими поняттями асоціюється у вас слово «знання»?

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття

1. Красивий, щедрий, рідний край

І мова наша - солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься … (Україна).

2. Наша держава – одна з найбільших країн у Європі. Щасливі ми, що народилися і живемо в Україні. Тут жили наші прадіди, живуть батьки, тут корінь українського народу. І де б не були скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово, вслухаємось у чарівні мелодії пісень, вбираємо в себе ніжні звуки української мови. Україна – це наша історія. Бо поки ми пам’ятаємо історію свого народу, ми існуємо, як нація. Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме, яким буде майбутнє України.

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Асоціативний кущ «Україна»

2. Бесіда «Що для кожного з вас Україна?»

( Україна – це рідний дім, рідне село, мелодійна, ніжна мова, вишиванки, верба і калина…).

3. В кожної людини є своя маленька батьківщина – це її домівка, вулиця, село, що є частиною великої Батьківщини.

- Яке місце на нашій планеті вважається найкращим?

- Але чому ж так ніжно тріпоче серце при згадці про старе дерево чи скромні квіточки. що ростуть біля батьківського порогу? Мабуть тому, що серце приростає саме до рідної землі, яка випестила тебе і яку ти зігрів своїми руками. І так буває завжди – любов до великого і безмежного починається з любові до малого. Рідний куточок землі стає для людини найкрасивішим та наймилішим.

- Ми часто чуємо словосполучення «рідна земля», «рідний край». Що означають вони? Послухаємо вірші:

Поле широке, небо високе

В променях сонця сія.

Верби. Калина… В даль пісня лине –

То Україна моя.

Є у всіх одна країна,

Найрідніша нам усім.

То прекрасна Україна,

Нашого народу дім.

Моя Україно, тебе я кохаю –

Тут дім мій, тут друзі живуть.

Тут мовою рідною пісня лунає

І мальви по селах цвітуть.

Україно, земле рідна,

Земле сонячна і хлібна,

Ти навік у нас одна,

Ти, як мати, найрідніша,

Ти з дитинства наймиліша,

Наша отча сторона.

У рідному краї і серце співає,

Лелеки здалека нам весни несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

І ріки-потоки, мов струни течуть.

Одна Батьківщина, і більш не буває.

Місця, де родилися, завжди святі.

Хто рідну оселю свою забуває,

Той долі не знайде в житті.

4. А що значить бути громадянином України?

(Дотримуватись законів України, дбати про добробут і розквіт України).

- Чи вважаєте ви себе громадянами?

5. Зачитування вірша В.Симоненка, обговорення змісту.

Люди – прекрасні. Земля, мов казка.

Кращого сонця ніде нема.

Загруз я по серце у землю в’язко.

Вона мене цупко трима.

І хочеться бути дужим,

І хочеться так так любить,

Щоб навіть каміння байдуже

Захотіло ожити і жить!

Воскресайте, камінні душі,

Розчиняйте серце і чоло.

Щоб не сказали про вас грядущі:

- Їх на землі не було…

6. Повчання Володимира Мономаха дітям

Стався до інших так, як хочеш, щоб ставилися до тебе.

Зміцнюй тіло й душу, просвітлюй розум.

Працюй так, щоб після тебе нічого не переробляли.

Будь завтра кращим, ніж ти є сьогодні.

Не давай сильним принижувати слабких.

Не залишай хворих, не забувай про бідних.

Не май гордині ані в розумі, ані в серці.

Пізнавши все добре, пам’ятай, а чого не знаєш – того навчайся.

Живи для Батьківщини та люби людство.

7. Робота з посібником «Чиста криниця».

Читання і обговорення віршів:

Р.Завадович «Наша Батьківщина» (с.7); М.Луків «Рідна земля» (с.3)

Мене навчила рідна мати

Звичаї рідні шанувати,

І рідну мову, й рідний спів.

І славну пам’ять прадідів.

( Народні обереги).

7. Робота в групах.

( У кожної групи стрічки паперу, на яких записано по одному твердженню з переліку сімейних традицій і цінностей. Відібрати :

І група – «Сімейні традиції»

ІІ група – «Сімейні цінності».

· Вишивання рушників, серветок, сорочок.

· Принциповість у взаєминах.

· Спільна праця батьків і дітей на присадибній ділянці.

· Наслідування дітьми професії батьків, родинні династії.

· Довірливе спілкування між батьками і дітьми.

· Дбайливе ставлення кожного до своїх рідних.

· Дотримання порядку в домі.

· Взаємоповага членів сім’ї.

· Справедливість у оцінюванні вчинків.

· Шана померлим родичам.

· Перехід родинних коштовностей з покоління в покоління.

· Підтримання позитивних емоцій в сім’ї.

· Відзначення днів народження членів родини.

· Духовне вдосконалення.

· Приготування страв національної кухні.

· Використання у святкові дні національного одягу.

8. З батьківської хати розпочинається пізнання світу. Тут ми навчаємося цінувати хліб і сіль, поважати старших, шанувати батька й матір, бути терплячими, чесними і роботящими. І куди б ми не пішли від батьківського порогу, ніколи не забудемо рідну домівку.

Ми починаємось з любові, яку мережили батьки,

Вона у пісні колисковій, ішла стежками крізь роки.

Вона у хаті найтеплішій, де ми так швидко проросли,

Там, де земля за всіх рідніша, там, де нас рідні берегли.

Там, де чекають тато й ненька, там, де ялинка у дворі.

І завжди рано-пораненьку на них сідає дві зорі.

Сенкан «Батьківщина».

9. Ви, діти, щасливі, що народилися і живете на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – Україні.

Багато наших земляків у віршах і піснях розкривали душу українського народу. Пісні М.Вербицького «Ще не вмерла України» судилося стати національним Гімном України. (Ст. 20 Конституції України).

Конституція – Основний Закон держави.

Нова Конституція України була прийнята 28 червня 1996 року.

Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить і те, що ми маємо малий герб України – тризуб і жовто-блакитний прапор.

- Ви, діти, наймолодші сини і дочки нашої Вітчизни. Майбутнє України у ваших руках. Від вас залежить, яким воно буде.

- Гронування «Кольори прапора»:

Синій – вода, небо, волошки, незабудки …

Жовтий – сонце, лан пшениці, зерно, соняшник …

- Творча робота «Малюємо тризуб».

10. Розсипанка

Х*Ч М*Л*Й Я, Н*В*Л*К*Й,

З*Т* Д*БР* ЗН*Ю,

Щ* КР*Й Р*Д*Н*Й - УК*А*Н*,

Я Ї* К*Х*Ю.

11. Рослини-символи

До рослинних символів відноситься верба, дуб, тополя, калина, мальва, барвінок, чорнобривці, любисток тощо. З рослин дівчата плели віночки, і кожна квітка в них щось символізувала.

Деревій – нескореність,

Ромашка – доброту і ніжність,

Калина – красу та дівочу вроду,

Барвінок – життя,

Любисток – людська відданість,

Чорнобривці – вроду,

Безсмертник – довголіття,

Незабудка – пам’ять,

Ружа – любов.

12. Вікторина «Моя Україна»

- Хто є авторами слів і музики Державного Гімну України?

- Що означають кольори в українському прапорі?

- Яка найбільша річка України?

- Які моря омивають кордони нашої держави?

- Назвіть гори на території України.

- Хто автор рядків: «Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину»?

ІV. Рефлексія


Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi