Закон – це якір для держави.

Нехай хранить і захистить,

Щоб мали ми державне право

У злагоді з законом жить.

Мета заходу: в ігровій формі збагатити й закріпити знання, вміння та навички учнів з основ правознавства, сприяти формуванню правової свідомості підлітків, розвивати вміння логічно мислити, аргументовано висловлювати свою думку, працювати індивідуально і в групі, виховувати в учнів прагнення до пізнання.

Провідна ідея:

Все, що завчили, стане незабутнім.

Конкретно хочемо жити, не навмання.

Учасники

та глядачі заходу: учні 9 –10 класів.

Обладнання:два різнокольорових стола для гравців, стільці, суддівський стіл, терези, фішки для підведення результатів, реквізит для конкурсів.

Оформлення сцени

та залу: на сцені буквами набрана назва заходу – «На терезах Феміди», терези. По залу висять, написані на плакатах, висловлювання на правову тематику:

«Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, а в тому, що вони всім надані» (Сенека)

«Благо держави – найвищий закон»

«Право створено на користь людству» (латинські прислів’я)

«Для мене не важливо, на чиєму боці сила, важливо те, на чиєму боці право»

(Віктор Гюго)

«Вся світова історія у самій своїй суті зводиться до історії права як вищого пункту цивілізації, що містить у собі сконцентровано весь її зміст»

(М.Хлєбніков)

На екрані демонструється відеоролик про Україну.

На сцену виходить ведуча.

Ведуча:Конституція України проголосила нашу державу суверенною, незалежною, соціальною, правовою. Розбудова такої держави неможлива без високої правової культури і суспільства, і особи. Сформувати правову культуру особа може лише через знання права, повагу до нього, а головне – уміння правильно реалізувати правові знання в конкретних життєвих ситуаціях. Ми починаємо цикл правових інтелектуальних розважально – ігрових програм «На терезах Феміди». За ігровими столами – команди, а в залі – їх вболівальники доведуть, що вони гідні громадяни України, які знають закони держави, а ще – вони інтелектуально розвинені, здібні, талановиті. Тож ми починаємо!

Звучить лірична мелодія. На сцену виходять жерці Феміди – слуги закону. На плечах у них мантії.

Жерці Феміди:

Мораль і право, право і закон

Рушійні сили для життя людини.

А їх знання надасть нам вірний тон

У розвитку держави – України.

Врегулювати світ людських стосунків,

Впровадити державницький процес.

Все в правознавстві міститься в рахунку:

Розумно й чесно твориться прогрес.

Щоб забезпечить молодим майбутнє,

Свідомо накопичуєм знання.

Все, що завчили, стане незабутнім.

Конкретно хочем жити, не навмання.

Після удару молоточком правосуддя на сцену виходить Феміда. На ній довге біле вбрання, в руках - терези.

Феміда:

Закон – це якір для держави.

Нехай хранить і захистить,

Щоб мали ми державне право

У злагоді з законом жить.

Я – Феміда, богиня Правосуддя, сьогодні буду вести програму. Запрошую команди зайняти свої місця за ігровими столами.

(до гравців) О, поважні знавці Закону!

Грайте дружно і активно!

Радійте успіху перемоги!

Не ображайтесь на програш.

Обладунок ваш – ввічливість і люб’язність,

Увага й доброзичливість.

Хай переможе найсильніший!

Оскільки наша гра має правову спрямованість, то допомагатиме нам компетентне журі - колегія Верховних суддів.

Жерці Феміди, по черзі представляють глядачам і гравцям членів журі. Потім ставлять їм на стіл терези «справедливості». Ними будуть відслідковуватися результати команд (бали – однакові фішки, які кладуть на терези тієї чи іншої команди)

Феміда: Всі знають, що Феміда з'являється між людьми із зав’язаними очима. Це для того, щоб нічого не могло вплинути на справедливість прийнятого рішення. Мою роль приміряють на себе сьогодні учасники команд.

Помічники зав’язують очі членам команди.

Феміда: Проведемо – «Тест на шість почуттів». Бачу, ви здивовані, бо у будь-якої людини їх п’ять: зір, слух, смак, нюх та дотик. А у вас ще має бути шосте почуття – почуття гумору. Кожен учасник команди особисто виконає одно із невеличких завдань і тоді йому розв’яжуть очі. Тож, починаймо. Пам’ятайте, з перших літер правильних відповідей складеться назва кожної команди.

«Тест на шість почуттів»

(завдання для кожного гравця окремо)

1.Перевіримо смак:(двом гравцям з протилежних команд дають на блюдцях цукерки). Визначить на смак сорт цукерки.( Карамель та Мармелад)

2.Перевіримо нюх: (флакони з одеколоном). Ним зазвичай користуються чоловіки після гоління. (Одеколон)

3.Перевіримо дотик:(в руки даються два предмета)З якого матеріалу зроблено цей предмет? Що у вас в руках? (Дерево, Рукавичка)

4. Перевіримо зір, внутрішній (в руки даються – товста книга та тонкий альбом). Зібрання знань. Для малювання. (Енциклопедія, Альбом)

5.Перевіримо слух:(по черзі звучать мелодії). Назвіть мелодії? (Кан – кан та Ламбада)

6.Перевіримо почуття гумору: У оси – посередині,у собаки – попереду? Не голосна, не приголосна, буква – знак?(«С». «Ь»)

Феміда: Отже, з назвами команд ми визначилися. Привітаймо команду «Кодекс» та команду «Мораль».

Право - невід’ємна частина нашого життя. Тож знання правових норм так само необхідне, як знання правил правопису чи таблиці множення. Сьогодні про це і піде мова в нашій грі. Починаємо перший конкурс – розминку «Правовий аукціон». Команда повинна відповісти на п'ятнадцять питань. Час на роздуми та обговорення не відводиться. За кожну правильну відповідь команда одержує один бал.

«Правовий аукціон»:

(завдання для всієї команди)


1. Хто був автором першої Конституції України? (Пилип Орлик)

2. Основний документ громадянина України? (паспорт)

3. Звинувачував у суді? (прокурор)

4. Головний закон нашої держави? (Конституція)

5. Добровільне об’єднання громадян країни за певними політичними поглядами? (партія)

6. Особи до 14 років? (малолітні)

7. Рішення суду? (вирок)

8. Виборний законодавчий орган держави? (парламент)

9. Захисник у суді? (адвокат)

10. Доказ того, що підозрюваний у скоєнні злочину був у цей час зовсім в іншому місці? (алібі)

11. Він може бути цивільним, адміністративним, кримінальним? (кодекс)

12. Той, хто бачив злочин? (свідок)

13. Птах, якого бояться злочинці в Україні? («беркут»)

14. Грошове стягнення за рішенням суду? (штраф)

15. Державна служба економічного контролю на кордонах країни? (митниця)

1. Документ необхідний для проведення арешту або обшуку? (ордер)

2. Примусове затримання особи співробітниками правоохоронних органів? (арешт)

3. Назвіть п’ять символів державності України? (Конституція, Герб, Гімн, Прапор, Президент)

4.Влада народу? (демократія)

5.Статус міста Києва в Україні? (столиця)

6.Грошова одиниця України (гривня)

7.Усна або письмова угода між працівником та власником підприємства? (договір)

8.Звільнення від кримінальної відповідальності, прощення? (амністія)

9.Вік, з якого громадянин несе матеріальну відповідальність? (18років)

10.Сповна незалежність держави? (суверенітет)

11.Герб України? (Тризуб)

12.Спеціально небезпечна дія або бездіяльність, за які передбачено кримінальну відповідальність? (злочин)

13.Вік, з якого дитина має право на повагу людської гідності?

(з народження)

14.Міжнародний договір, угода? (конвенція)

15.Акт, виданий Президентом? (Указ)


Удар суддівського молоточка.

Оголошення результатів першого конкурсу.

Феміда: Справжніми цінителями правосуддя можна впевнено назвати відомих детективів. Вони вміють розкрити найзаплутаніші злочини. Спостерігати за їх роботою завжди цікаво. Наступний конкурс називається «Легендарні особистості»: кожна команда отримує імена літературних детективів – міс Марпл, Еркюль Пуаро, Шерлок Холмс, комісар Мегре. По черзі кожна команда отримає стислі відомості про того чи іншого детектива. На визначення особи командам відводиться три спроби: перша – три бали, друга – два, третя – один. Якщо команда знає, про кого йде мова, треба підняти картку з відповідним ім’ям.

«Легендарні особистості»:

(завдання для всієї команди)

Перший літературний герой.

3 бали. У цього детектива є ворог, який постійно намагається отруїти його, застрелити або скинути зі скелі у прірву. Але злочинцю це ніколи не вдається.

2 бали. Цей детектив – містер логіка. Його мислення тісно пов’язане із здібністю підмічати дрібниці, на які звичайна людина не звернула б уваги. Варто цьому детективові поглянути на людину, він легко визначить їх вік, соціальне положення, уподобання, звички.

1 бал.Під час розкриття злочинів цього детектива постійно супроводжує друг – лікар і письменник. Головне захоплення цього детектива – гра на скрипці.

(Шерлок Холмс)

Другий літературний герой.

3 бали. Ця особа – непрофесійний сищик, можливо, не дуже освідчений, але дуже розумний. Цей детектив – типовий представник англійського середнього класу.

2 бали. Сищик – любитель,що мешкає у маленькому містечку Сент-Мері-Мід. Це людина похилого віку. Її особливе уподобання – вечірнє чаювання.

1 бал. В уста цього детектива Агата Крісті вклала слова туги за «старою доброю Англією».

(Міс Марпл)

Третій літературний герой.

3 бали. Цю особу вважають добрим чарівником. Це – геній з розкриття злочинів, наділений дивовижною інтуїцією. Його захоплення – кулінарія,головна риса – скромність.

2 бали. Ексцентричний бельгієць,якого всі чомусь вважають французом. Обличчя цієї особи прикрашене розкішними вусами, на голові завжди носить капелюх – котелок.

1 бал. Час від часу цю особу супроводжує капітан Гастінгс.

(Еркюль Пуаро)

Четвертий літературний герой.

3 бали. Цей детектив дуже добре знає соє ремесло. Крім того він володіє такими рисами,як кристальна чесність, цілеспрямованість, висока відповідальність. Він завжди з’ясовує, що саме штовхає людей на злочин.

2 бали. Іще за життя автора цього детектива, його герою було встановлено бронзовий пам’ятник у Делфзейлі - місці, де було написано перший роман про цю особу.

1 бал. Повне ім’я цього детектива Жюль Жозеф Ансельм. Автор примусив свого відомого комісара пройти три курси медичного факультету,тому діяльність цього детектива схожа на діяльність лікаря: кожен злочинець для нього – свого роду пацієнт.

(Комісар Мегре)

Удар суддівського молоточка.

Оголошення результатів другого конкурсу.

Феміда: «Інтелект – марафон» - конкурс справжніх знавців права. Команди одержують листи із тестовими завданнями. Відповідати на них вони будуть по черзі, зачитуючи питання.

«Інтелект – марафон»:

(завдання для всієї команди)

1.Укажіть, яка з цих теорій розглядає державу як результат еволюції природи.

А - теологічна,

Б – психологічна,

В- теорія насильства,

Г – органічна.

1. Укажіть назву першого систематизованого зводу правових звичаїв часів Київської Русі.

А – «Київська Правда»,

Б – Литовський статут,

В - «Руська Правда»,

Г – Магдебурзький кодекс.


2. Укажіть, у якому віці набуття дитиною громадянства України або вихід з громадянства України може відбуватися тільки за її згодою.

А – від 10до18років,

Б – від14 до 18 років,

В – від 15 до 18 років,

Г – від 16 до 18років.

2. Укажіть, яким є конституційний склад Верховної Ради України.

А -5 політичних партій,що перемогли на виборах,

Б – 450 народних депутатів,

В – 400 народних депутатів,

Г – не менше 226 народних депутатів.



3. Укажіть види виборчих систем.

А – демократична,

Б – мажоритарна,

В – мінори тарна,

Г – мажорна,

Д – пропорційна,

Е – змішана.

3. Укажіть тривалість робочого часу, встановленого законодавством для працівників – учнів віком від 14 до15 років, які виявили бажання попрацювати у вільний від навчання час.

А -18 годин на тиждень,

Б - 24 години на тиждень,

В - 36 годин на тиждень,

Г - 12 годин на тиждень.

4. Група батьків майбутніх першокласників звернулася до директора школи з проханням створити клас з російською мовою навчання. Директор відмовив, посилаючись на ст.10 Конституції України, яка говорить, що державною мовою в Україні є українська мова. Батьки вирішили звернутися до суду. Як ви оцінюєте таку ситуацію і чи є в батьків шанс позитивно розв’язати цю проблему.

Відповідь: Звичайно є, бо ст..10 Конституції України містить ще й таку фразу: «В Україні гарантується вільний розвиток, використання і захист російської,інших мов національних меншин». Також Основний Закон гарантує право на навчання рідною мовою.

4. Директор школи дізнався, що одна вчителька щонеділі ходить до церкви,здійснює всі релігійні обряди і навіть під час служби співає в церковному хорі. Що має сказати директор цій вчительці?

Відповідь: Директор повинен підкреслити,що це – особиста справа вчителя, це право кожному гарантує ст.35Конституції,але обов’язково акцентувати на тому, що вірування вчительки не повинні поширюватися на навчально – виховний процес, бо школа відокремлена від церкви. закон «Про освіту» від 23 травня 1991року гарантує світський характер освіти.


Удар суддівського молоточка.

Оголошення результатів третього конкурсу.

Феміда: Наша гра набуває особистісного напруження. Командам треба трохи перепочити. Наступний конкурс для глядачів – вболівальників. Він називається «Слідство ведуть знавці». Кожна правильна відповідь принесе команді допоміжний бал.

«Слідство ведуть знавці»:

(глядацький)

1.Розбійника.що вбив чимало людей своїм свистом, перемогла особа,яка тільки-но навчилася ходити. Хто ця особа? (Ілля Муромець)

2. Подружня пара похилого віку отримала коштовну річ із дорогоцінного матеріалу. Але з’явилася маленька сіренька особа, яка незграбним рухом розбиває скарб. Назвіть незнайомку та твір? (мишка із казки «Курочка ряба»)

3.В одній державі для того, щоб встановити особу дівчини, удалися до вимірювання ніг спеціальною міркою. Кого шукали в цій країні? (Попелюшку)

4.У якому літературному творі йдеться про втечу,три замахи на життя та одне вбивство? (казка «Колобок» )

5. У якому творі йдеться про перевагу цегляної споруди над дерев’яною та солом’яною? (у казці «Троє поросят»)

6.Один сірий і злий пан викрав шістьох малят. Віднайти їх допомогли свідчення сьомого, який дивом урятувався від крадія.(казка «Вовк і семеро козенят»)

Феміда: Правова освіта,як і будь - яка інша, передбачає знання відповідних термінів, понять,оскільки без цього неможливі глибокі знання права та правова компетентність особистості. Наступний конкурс так і називається – «Терміни і поняття». Підійдіть до мене капітани команд і заберіть конверти. В кожному – п'ять термінів, або понять. Капітан, дістає з конверта по одному і зачитує. Члени команди по черзі відповідають. Останнім відповідає – капітан.

« Терміни і поняття»:

1.Закон – (акт законодавчого органу влади, який має інших нормативно – правових актів.)

1.Законність – (правовий режим точного і неухильного здійснення законів та інших нормативних актів у всіх сферах державного і суспільного життя.)

2.Злочин – (суспільно небезпечне і протиправне,винне й карне діяння, яке завдає чи може завдати шкоди певним суспільним відношенням. які охороняються кримінальним законом.)

2.Нормативно – правовий акт – (офіційний письмовий документ компетентного державного органу, в якому закріплюються норми поведінки загального характеру,що забезпечуються державним примусом.)


3.Правовий статус особи – (сукупність закріплених у законодавстві прав,свобод, обов’язків громадян та гарантій їх здійснення.)

3.Правові відношення – (суспільні відносини,які врегульовані правом.)


4.Правоздатність – (передбачена нормами права здатність суб’єкта мати суб’єктивні права та юридичні обов’язки.)

4.Правопорушення – (поведінка суб’єктів, яка порушує правові принципи.)


5.Правопорядок – (відповідність суспільних відносин приписом норм права.)

5.Проступок – (діяння. яке порушує приписи норм права, але не сягає рівня суспільної небезпеки, притаманної злочинам.)


Удар суддівського молоточка.

Оголошення результатів четвертого конкурсу.

Феміда: А зараз ми подивимося, як наші гравці підготували домашнє завдання. Потрібно було підібрати і в театральній формі розіграти перед глядачами дві правові ситуації. Команда суперників повинна проаналізувати їх з точки зору закону і права.

«Правове пенальті»

(за вибором команд)

Удар суддівського молоточка.

Оголошення результатів четвертого конкурсу.

Феміда: Завершився останній конкурс нашої правової інтелектуальної розважально – ігрової програми. Журі уточнює підсумки змагання команд. І які б не були результати, перемогли з вами ми всі, бо стали набагато розумнішими, стали більш впевнено розбиратися у правових питаннях. А щоб якось допомогти своїй команді зменшити розрив програшу, або може і зрівняти рахунок, ще один конкурс для глядачів. Він називається «Шифрована записка». Запрошую вийти по три вболівальника від кожної команди. Хто швидше розшифрує напис, принесе своїй команді омріяний бал.

«Шифрована записка»:

(глядацький)

ОЛБГА ЖРАДВЕИ – ИНАЙЩЙВИ КАНЗО

(Благо держави - найвищий закон)

Журі оголошує загальний результат. Нагородження команд.

Ведуча: Підійшла до кінця наша програма. Впевнена, що і члени команди , і глядачі дізналися багато цікавого і повчального для себе. Тому закінчити наш захід я хочу такими словами:

Хочеш людиною справжньою стати,

Наші закони навчись поважати.

Навчись їх виконувати завжди і всюди,

Тоді і тебе поважатимуть люди.


Кiлькiсть переглядiв: 0

Коментарi